Retourneren bij leapp = geen probleem

Bij leapp begrijpen we dat je eerst wil checken of je apparaat wel goed gerepareerd is, voordat je er aan vast zit. Zeker nu we geen winkels meer hebben, is dat belangrijker dan ooit!
Daarom heb je altijd (m.u.v. B2B aankopen) 14 dagen ‘Niet goed, geld terug’ garantie. Meld je retouraanvraag binnen 14 dagen na ontvangst van het product aan bij onze klantenservice via klantenservice@leapp.nl

Aangezien oordopjes een hygiënisch product zijn, geldt hierbij dat we deze alleen retour nemen als de verpakking ongeopend is geweest.

Na het aanmelden krijg je 14 dagen de tijd om je product terug te sturen, samen met het retourformulier dat je hieronder kan downloaden.

Het is mogelijk om producten te ruilen bij leapp door de aankoop aan ons te retourneren binnen 14 dagen na ontvangst en vervolgens een nieuwe bestelling te plaatsen op onze website.

Het is helaas niet mogelijk om bestellingen met elkaar te verrekenen of om via het retourformulier een vervangend artikel aan te vragen.

Bij leapp heb je altijd (m.u.v. B2B aankopen) 14 dagen ‘Niet goed, geld terug’ garantie. Meld je retouraanvraag binnen 14 dagen na ontvangst van het product aan via:

 https://leapp.nl/pages/aanmelden-reparatie-en-retour 

Na het aanmelden krijg je de volgende werkdag een mail met daarin de instructies op welke manier je je aankoop kunt retourneren of omruilen.
Vervolgens heb je 14 dagen de tijd om je product terug te sturen, samen met het retourformulier wat je ontvangt na het aanmelden van de retour.

Ruilen is alleen mogelijk door de aankoop aan ons te retourneren binnen 14 dagen na ontvangst en vervolgens een nieuwe bestelling te plaatsen op onze website.

 

Om je toestel terug te sturen dien je de volgende stappen te doorlopen:

 

Stap 1: Verwijder Apple ID

Vanwege de privacywetgeving wordt het toestel bij ontvangst volledig gewist en dat is ook de reden dat "zoek mijn iPhone" uitgeschakeld moet zijn. Lees hier hoe je jouw Apple ID verwijdert.

Let op: indien een Apple ID niet verwijderd is, wordt het apparaat zonder behandeling retour afzender gestuurd. 

 

Stap 2: Back-up maken en data verwijderen

Verwijder al je data van je device. Zorg er wel voor dat je een back-up maakt van die data, zodat je niets kwijtraakt. Wanneer de data verwijderd is, kan er sneller worden gerepareerd en gecontroleerd of de reparatie is gelukt.

 

Stap 3: Vul het formulier in

Klik hier voor het formulier

Let op:
 We raden je aan om het formulier in te vullen via Google Chrome, Edge, FireFox.

 

Stap 4: Stuur het toestel op

Na het toesturen van bovenstaand formulier ontvang je binnen 1 werkdag de verzendinstructies. Het is belangrijk dat je geen accessoires of simkaart meestuurt. Haal hoesjes van het toestel en verwijder de simkaart. Bewaar deze goed tot je het product weer terug hebt!

 

Let op: retournering valt binnen eigen verantwoordelijkheid. Zorg dus voor een goede verpakking waarin het product geen ruimte heeft en strak verpakt zit. Vraag eventueel bij onze klantenservice om een nieuwe doos als je het niet vertrouwt, zodat je met alle zekerheid je Apple product schadeloos kunt versturen. Een doos voor een iPhone/iPad/MacBook/overige is €20,- en een doos voor een iMac is €30,-.

 

Belangrijk: 

Wanneer er bij ontvangst wordt geconstateerd dat er val-, stoot-, druk- en of vochtschade aan het toestel is toegebracht, zullen wij het verzoek tot reparatie of retour niet in behandeling nemen. Wij zullen in dit geval contact met jou opnemen. De garantievoorwaarden vind je hier.

 

Accessoire:

Heb je een accessoire om te retourneren? Dan hoef je bovenstaande formulier niet in te vullen. Gebruik dan dit formulier.

 


Veelgestelde vragen 

 

Hoe lang duurt een reparatie? 

Natuurlijk wil je je toestel niet te lang missen. We doen ons best om je toestel zo snel als mogelijk weer gerepareerd retour te sturen aan je. De gemiddelde reparatieduur van een MacBook is 2 à 3 weken. De reparatieduur van iPhones en iPads is 1 à 2 weken.

Betaal ik zelf de verzendkosten van een retour?

Als je je aankoop binnen het zichttermijn van 14 dagen retourneert, zijn de kosten voor eigen rekening. Als het toestel niet goed functioneert, zullen wij je voorzien in een verzendlabel. 

Waarom moet ik eerst Find my iPhone (FMI) verwijderen, voordat ik het toestel opstuur?

Bij een iPhone of iPad moet FMI eerst verwijderd zijn, voordat je het toestel opstuurt. Wanneer FMI nog actief is, kunnen we je toestel niet ter reparatie aanmelden.

Ik heb mijn product zakelijk aangeschaft en wil deze retourneren. Kan dat?

Dat kan als het om een refurbished product gaat. Indien het een Apple nieuw product is, kan dit niet.
Bij leapp heb je bij online aankopen altijd 14 dagen ‘Niet goed, Geld terug’ garantie. Heb je een aankoop gedaan via onze B2B (zakelijke) afdeling? Dan dien je eerst een mail te sturen aan b2b@leapp.nl

 

Wanneer krijg ik mijn aankoopbedrag terug?

We doen er alles aan je aankoopbedrag binnen 10 werkdagen terug te storten, na ontvangst van het geretourneerde product en goedkeuring. Soms lukt dit misschien niet, maar je kunt er op vertrouwen dat je in ieder geval 30 dagen na ontvangst van jouw product het aankoopbedrag terug hebt.
We storten het bedrag terug op dezelfde manier als hoe je je bestelling hebt gedaan. We maken de betaling als het ware compleet ongedaan. Mocht dit toch niet lukken, dan nemen we uiteraard contact met je op.

Voorwaarden van een retour

De retouraanvraag is binnen de eerste 14 dagen na ontvangst van het product aangevraagd. Het betreffende product is binnen 14 dagen na ontvangst van deze aanvraag door leapp ontvangen.
Het pakket is compleet en onbeschadigd geretourneerd. Indien je meer doet met het ontvangen product dan het beoordelen daarvan en er daardoor schade aan het product ontstaat, ben je aansprakelijk voor de waardevermindering van het product.
Hoofdtelefoons / earpods zijn een hygiene product. Deze kunnen alleen in een ongeopende verpakking worden geretourneerd
Aangekochte software pakketten (zoals Microsoft Office) zijn niet geopend en/of geactiveerd.
Het pakket is door jou voldoende gefrankeerd om te versturen.
Het product is niet via B2B aangekocht.
Het device is leeg gemaakt en waar nodig is 'Find my iPhone/iPad uitgeschakeld.

**Indien je een iPhone of iPad gaat retourneren, dien je eerst het Apple ID van het toestel af te halen.**