Garantievoorwaarden

Een device moet, bij normaal gebruik, voldoen aan de verwachting die je ervan hebt. Daarom heb je wanneer het device binnen 2 jaar een defect vertoont wat binnen onze garantie valt, recht op gratis reparatie of een vervangend product wanneer reparatie niet mogelijk is. 

Het verzenden van je toestel naar leapp is voor eigen kosten. Wij sturen het kosteloos na de reparatie weer retour.

Voordat je een iPhone of iPad opstuurt, is het belangrijk dat je je Apple ID / Find my iPhone uitschakelt.

Hoe je de Apple ID / Find my iPhone uitschakelt staat hier beschreven.

Let op: Leapp is niet verantwoordelijk voor dataverlies en/of herinstallatiekosten van je software; zorg ervoor dat je een back-up van je gegevens maakt.


Problemen met onderstaande zaken vallen onder de garantie 24 maanden garantie:

▪ Microfoon / luidspreker (met uitzondering van stof- of vochtschade); 

▪ WiFi en problemen met netwerkverbinding;
▪ Problemen met het logicboard;
▪ Touchscreen (wanneer deze gedeeltelijk of helemaal niet meer functioneert);
▪ Knoppen op het device;
▪ Accu/batterij (bij snel leeglopen of warm worden)*


De accu’s in alle iPhones hebben bij uitlevering een minimale capaciteit van 85%. Indien je van mening bent dat de batterij naar verloop van tijd ‘snel’ leegloopt, dan wordt deze gratis vervangen indien binnen de garantietermijn de capaciteit is teruggelopen naar minder dan 70% van de originele laadcapaciteit. 

De accu's in de MacBooks hebben bij uitlevering een minimale capaciteit van 80%. 

**Het kan zijn dat de reparatiekosten van jouw toestel hoger uitvallen dan de waarde van het toestel. In dat geval zullen we je toestel omruilen voor een soortgelijk model. Mocht dit type model niet meer leverbaar zijn, dan zullen we overgaan tot een regeling op teruggave van een (deel) van het aankoopbedrag of een korting op een nieuwe aankoop. In het laatste geval betreft dit een nieuwe aankoop waarbij je opnieuw garantie krijgt op je nieuwe toestel. 


**Bij een omruil zal de garantie altijd doorlopen op de eerste, originele aankoopdatum.**

**Wanneer het toestel ná een derde reparatiepoging aan hetzelfde euvel wederom defect is binnen de garantieperiode, zullen we het toestel omruilen voor een vervangend exemplaar. Mocht dit type model niet meer leverbaar zijn, dan zullen we overgaan tot een regeling op teruggave van een (deel) van het aankoopbedrag of een korting op een nieuwe aankoop. In het laatste geval betreft dit een nieuwe aankoop waarbij je opnieuw garantie krijgt op je nieuwe toestel. ** 

Op accessoires & opladers geldt een garantie van 24 maanden.

 

Wat valt buiten de garantie?

Bij schade aan het toestel wat veroorzaakt is als gevolg van val-, stoot- of vochtschade, zullen wij de kosten van reparatie aan het toestel volledig doorberekenen aan de klant. Na de reparatie zal de garantie op het toestel weer worden hervat.

De garantie vervalt volledig bij toepassing van illegale software zonder het merk van de fabrikant.

 -Mankementen na de garantieperiode van 2 jaar;
- Dataverlies en/of herinstallatiekosten software; - vochtschade;
- Schade aan het scherm;
- Touch ID / vingerafdruk scanner / face ID;
- Diefstal;
- Valschade;
- Stootschade;
- Drukschade;
- Iedere andere vorm van zelf of door een ander aangerichte schade;
- Stofschade;
- Loslatende coating bij Retina Macbook schermen;
- Refurbished iPhone 7 (Plus) / iPhone 8 (Plus) (en hoger) toestellen zijn niet per definitie waterdicht en geven wij dus géén garantie op de waterdichtheid
-maximaal 3 dode pixels;
- shadow LCD (MB en iMac);
- verkleuring scherm iPhone;
- gebroken simkaartlezer;
- gebogen toestel;
- geboden cameralens;
- Beschadigde of vieze laadconnector;
- Gebogen toestellen;
- Gebroken simkaartlezer;
- Gebroken cameralens;
- Beschadigde of vieze laadconnector;
- Loszittende onderdelen hoofdtelefoon aansluiting / AUX Flex;
- Bij iPhone 7 (Plus) / iPhone 8 (Plus) toestellen is de homebutton niet te repareren, dus geven wij geen garantie op de homebutton. 

*Als je een onderzoek en/of reparatie en/of technische aanpassing (bijvoorbeeld het vervangen van een accu en/of glasplaat of onderzoek) laat uitvoeren door een andere partij, vervalt de gehele garantie op het product. 

*Wanneer er een reparatie wordt uitgevoerd aan je iPhone, kan het zijn dat de functionaliteit van  het touch ID / vingerscan / face ID komt te vervallen. Het touch ID en face ID valt hierdoor buiten de garantie.

* Heb je je iPhone ná 15 maart 2019 gekocht, dan krijg je maar liefst 24 maanden garantie op de accu van de iPhone. 

 Bovenstaande voorwaarden zijn van toepassing op aankopen per 15 maart 2019

** Heb je je MacBook of iPad vóór 12 december 2019 gekocht, dan heb je 12 maanden garantie op de accu. Na deze datum heb je 24 maanden garantie op de accu.